ساینس و تکنالوژی

بیست و ششمین ماموریت اسپیس ایکس با انبوهی از منابع علمی

بیست و ششمین ماموریت تجاری اسپیس ایکس امروزسه شنبه ۲۲ نومبر ، با انبوهی از منابع به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

انتظار می‌رود فضاپیمای دراگون با ۷۷۰۰ پوند (۳۴۹۳ کیلوگرام) محموله خود از مرکز فضایی کندی ناسا در ساعت ۳:۴۵ بعد از ظهر به وقت امریکا پرتاب کند.

گفته میشود که این آرایه خورشیدی تازه، دانه‌های جدید بادنجان رومی و طیف وسیعی از آزمایش‌های علمی را به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده خواهد شد.

این ماموریت، همچنین بستههای خوراکی روز شکرگزاری، از جمله لوبیای سبز، بسته‌های سیب و جواری را به خدمه ایستگاه فضایی «استار بکس» تحویل خواهد داد.

سی ان ان گزارش داده است که فضانوردان، نظرسنجی هایی را برای ردیابی خلق و خوی گروهشان در حین مراقبت و تعامل با گیاهان انجام خواهند داد تا ببینند نهال ها در ایستگاه فضایی چگونه پرورش می بینند.

آرایه‌های خورشیدی در خارج از آزمایشگاه شناور و در طول راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی شده است، در ۲۹ نوامبر و ۳دسامبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب خواهند شد.

این محموله شامل اقلام مرتبط با سلامتی مانند بسته مایکرسکوپ دستی که به فضانوردان این امکان را می‌دهد تا تصاویر و نمونه‌هایی را برایمتخصصان فضایی بفرستند.

به گزارش سی ان ان، این سخت افزار که در حال توسعه است برای فرآورده‌های بیشتر در ایستگاه فضایی و در نهایت در سیاره‌های دیگر فرستاده شده است.

در همین حال، دانشمندان در حال برنامه ریزی هستند که چه گیاهانی ممکن است در ماه و مریخ بهترین رشد را داشته باشند.

در اوایل سال جاری، گروهی از فضاونوردان گیاهان را در خاک ماه با موفقیت رشد دادند که شامل نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در طول ماموریت‌های آپولو بود.