جهان

آسیب‌های جدی طوفان ایان در ایالت فلوریدا در امریکا

عکس از رویترز.

طوفان ایان با بادهای شدید با سرعت ۱۵۵ مایل روز چهارشنبه آسیب جدی به خط ساحلی جنوب غربی فلوریدا وارد کرده و سیستم برق این منطقه را مختل کرده است.

اداره¬ی ملی هواشناسی امریکا پیش بینی کرد که در طوفان ایان که امریکا پیش از این چنین طوفانی را تجربه نکرده است، برخی مناطق بیش از ۳۰ سانتی متر باران در پی‌خواهد داشت.

واشنگتن پوست گزارش داده است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مصرف کنند¬ه¬ی برق چهارشنبه شب بدون برق بوده و شرایط هم‌چنان رو به وخامت است.

به گزارش اسوشیتید پرس، شهردار چارلستون، کارولینای جنوبی، از مردم این شهر خواسته است تا روز جمعه با نزدیک شدن طوفان ایان شهر را تعطیل کنند.

شهردار جان تکلنبرگ گفته است: «فردا در این شهر آب خواهد بود.»

گزارش¬ها می‌رسانند که هیچ گونه تخلیه ای در کارولینای جنوبی انجام نشده است و قرار پیش‌بینی‌ها، ایان فردا جمعه برای بار دوم اما به صورت نسبی خودش را به ساحات ساحلی این منطقه برساند.

اداره ملی هواشناسی امریکا گفته است که با سرازیر شدن میزان بی¬پیشینه سیلاب درمناطق مرکزی ایالت فوریدا امریکا، انتظار می¬رود این طوفان پیش ازشدت دوباره و رسیدن به مناطق جنوبشرقی امریکا، مسیرش را به سمت اقیانوس اطلس تغیر دهد.

با این¬حال، تکلنبورگ، شهردار چارلستون از خرید تجهیزات جدید برای مقابله با سیل از جمله دو وسیله‌ی نقلیه پر آب سخن گفته که قرار است فردا تمام روز در شهر گشت زنی کنند.

او می‌گوید: «این طوفان را جدی بگیرید. فردا، در خانه بمانید و از آسیب دور باشید.»

نیویارک تایمز گزارش داده است که داده¬های رسیده به این رسانه نشان می‌دهند که اکثر خانه¬های فلوریدا در مسیر طوفان ایان فاقد در برابر آسیب‌های سیلاب بیمه نشده اند و این چالش کلانی برای تلاش‌های بازسازی است.

این رسانه اضافه کرده است که بدون پوشش گران بیمه، صاحبان خانه¬ها مجبور اند از بانک¬ها قرض بگیرند و یا به کمک نهادهای خیریه تکیه کنند.

هم‌زمان با این جو بایدن رییس جمهور امریکا حالت اضطرار را در ایالت فلوریدا اعلام کرده و دستور داده است که اداره مدیریت حالات اضطرار فدرال، برای کمک رسانی به آسیب دیده¬گان تلاش بیشتر کرده پول بیشتر فدرال را به این مورد اختصاص دهد.