ورزش

اشتراک هشت تیم فوتبال در لیگ برتر بامیان

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال میان هشت تیم ولایت بامیان پس از چاشت امروز ۲۳ سنبله با حضور رئیس عمومی فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار شد.

برگزار کنندگان این رقابت‌ها هدف از برگزاری آن را رشد ورزش فوتبال، تشویق جوانان به ورزش و گزینش تیم قهرمان این ولایت برای حضور در لیگ قهرمانان افغانستان که قرار است در سال آینده برگزار شود، می‌دانند.

بازی گشایشی لیگ برتر فوتبال بامیان پس از چاشت دوشنبه‌ی هفته آینده برگزار می‌گردد و پیش بینی می‌شود که تا ۴۲ روز دیگر ادامه داشته باشد.

ابوذر دانش، عضو تیم فوتبال ذوالفقار با ابراز رضایت از برگزاری این مسابقات می‌گوید: “ما برای برگزاری این لیگ آمادگی خوب داریم. این بازی‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که همه ورزش‌کاران شرکت کننده در آن با مشکلات اقتصادی جدی مواجه‌اند.”

بازی‌کنان فوتبال در بامیان با شکایت از تجاری بودن میدان‌های ورزشی در این ولایت تاکید می‌کنند که مردم در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند؛ اما مجبور استند هزینه‌ها‌‌ی زیادی برای اجاره‌ی میدان ورزشی بپردازند.

حمایت بازرگانان و مسوولان از ورزش‌کاران تاثیر زیادی بر روحیه‌ی ورزش‌کاران و رشد ورزش در ولسوالی‌ها و ولایت‌های مختلف کشور دارد.

اشتراک کنندگان در لیگ برتر فوتبال خواهان حمایت از ورزش‌کاران استند و از فدراسیون فوتبال می‌خواهند که میدان‌های فوتبال را رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهند.

در حال حاضر، بیش از ۵۰ باش‌گاه فوتبال در بامیان فعال است و قرار است مسابقات لیگ برتر فوتبال بامیان با اشتراک هشت تیم فوتبال برگزار خواهد شد. فوتبال از شمار ورزش‌های پُرطرف‌دار در افغانستان است و در دوره‌ی جمهوریت تیم ملی فوتبال افغانستان در رده‌های سنی مختلف موفق شد، افتخارات بسیاری را برای اولین بار برای افغانستان به ارمغان آورد.