ورزش

ورزش‌های محلی؛ فرصتی برای ایجاد شادی و لب‌خند

برگزاری رقابت‌های کُشتی، ریسمان‌کشی و راه‌اندازی بازی‌های محلی وعنعنه‌‌ای دیگر در کندز بر چهره‌ی صدها تماشاچی لب‌خند آفرید.

مسوولان آمریت ورزشی ولایت کندز می‌گویند که آنان به‌هدف ترویج بازی‌های قدیمی وعنعنه‌ای که به‌دست فراموشی سپرده شده بود، تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند و همه روزه صدها باشنده‌ی این ولایت در هنگام فراغت ‌شان برای تماشای مسابقه‌های ریسمان‌کشی، غورسی، توپ‌دنده، کُشتی‌گیری و بازی‌های دیگر می‌آیند.

ورزش‌کاران در ولایت کندز با ابراز خرسندی از برگزاری این‌گونه رقابت‌های ورزشی می‌گویند که در وضعیت کنونی برای تشویق ورزش‌کاران، برگزاری این‌گونه رقابت‌ها مهم است.

این ورزش‌کاران از مسوولان ورزشی در این ولایت می‌خواهند که در راستای پشتیبانی از ورزش و ورزش‌کاران، گام‌های عملی را بردارند.

در همین حال چند تن از پهلوانان کندز با ابراز خرسندی از برگزاری رقابت‌های پهلوانی که روزهای جمعه در این ولایت برگزار می‌شود، می‌گویند که ما به‌دلیل راه‌اندازی این مسابقات همه روزه تمرین می‌کنیم و امیدوار هستیم که زمینه برای ما مساعد شود تا بتوانیم در مسابقات بیرونی افتخارآفرینی کنیم.

برای تماشای این بازی‌ها ده‌ها تن از ولسوالی‌ها و ولایت‌های هم‌جوار ولایت کندز به چمن “اسپین زر” این ولایت آمده‌اند.

باشندگان ولایت کندز با استقبال از رونق‌‌یابی دوباره‌ی این بازی‌های کهن در میان جوانان، می‌گویند که این بازی‌ها در کنار تقویت فرهنگ ‌هم‌دیگرپذیری، یک مصروفیت سالم برای آن‌ها است و از گرایش آنان به موادمخدر جلوگیری می‌کند.

حاجی محمد یکی از باشندگان ولایت کندز می‌گوید: «من امروز برای تماشای ورزش پهلوانی آمده‌ام که روز جمعه در چمن اسپین زر برگزار شده‌است. واقعن جای خوش‌حالی است که ما در یک فضای خوب و به‌دور از دغدغه در کنار هم‌وطنان خود این بازی‌ها را از نزدیک تماشا می‌کنیم.»

گفتنی است که باشندگان ولایت کندز در حالی از راه‌اندازی رقابت‌های پهلوانی و ریسمان‌کشی ابراز خرسندی می‌کنند که آنان در جریان چند سال گذشته جنگ‌های سختی را تجربه کرده‌اند.