جهان

جان باختن بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به دلیل ابتلا به کرونا در جهان

بربنیاد تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در جهان تا روز دوشنبه (۳۱ اسد ۱۴۰۱) مجموع مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰۱ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۰۳ تن از اثر آن تایید شده‌است.

براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی همه‌گیری کرونا، امریکا با بیش از ۹۵.۳ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی هم‌چنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند با آمار بیش از ۴۴.۳ میلیون مبتلا پس از امریکا در رده‌ی دوم جهانی جای گرفته‌است.

در اروپا نیز هم‌اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و سومین کشور با بیش‌ترین آمار مبتلایان به این ویروس در جهان بوده‌است.

آمار مبتلایان به‌ کووید۱۹ در کشور برازیل هم از ۳۴.۲ میلیون تن فراتر رفته و در حال حاضر چهارمین کشور جهان از ره‌گذر بالاترین شمار مبتلایان است.

در همین‌حال برازیل با بیش از ۶۸۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده دومین کشور رکورددار با شمار قربانیان کووید ۱۹ در جهان است و پس از آن هند با بیش از ۵۲۷ هزار قربانی، سومین کشور از ره‌گذر درج بالاترین آمار مرگ و میر مبتلایان کرونا در این فهرست جهانی است.

روسیه هم‌چنان با گذشتن از آمار ۳۸۳ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر ناشی از کرونا را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری هم‌چنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول دربرگیرنده‌ی تمام جزئیات آماری آن در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به‌روزرسانی می‌شود.