ورزش

شکست فاجعه‌بار منچستر یونایتد در حضور رونالدو

تصویری از بازی دیشب تیم منچستر یونایتد و تیم برنتفورد

اریک تن هاگ مربی منچستر یونایتد «اشتباهات فردی» را دلیل باخت دیشب این تیم در برابر تیم فوتبال برنتفورد دانست و افزود که برنتفورد خیلی بهتر بود. زیرا تیم ما برای دومین بار متوالی در شروع فصل لیگ برتر شکست خورد.

تیم فوتبال برنتفورد در بازی شب گذشته موفق شد که در ۳۵ دقیقه ابتدایی بازی چهار گل را وارد دروازه منچستر یونایتد کند. اشتباه داوید د خیا دروازه بان منچستر یونایتد آغازگر فاجعه برای یونایتد بود.

تن هاگ در ادامه گفت: «برنتفورد بیشتر مشتاق گلزنی بود. ما از اشتباهات فردی گل خوردیم. شما نمی‌توانید یک برنامه تاکتیکی داشته باشید، اما آن را در سطل زباله قرار دهید.»

تن هاگ هلندی بعد از دو بازی رسمی و دو شکست مجبور شد از هواداران این باشگاه عذرخواهی کند.

او گفت: «امشب برایم سخت و شوکه کننده بود. بعد از ۳۵ دقیقه چهار گل خوردیم. تیم باید مسئولیت بپذیرد. دلم برای هوادارانی که از ما حمایت کردند؛ می‌سوزد.»

 از آنجایی که برنتفورد مکرراً از تاکتیک منچستر یونایتد برای پخش توپ از خط دفاعی استفاده می‌کرد، گل‌های داسیلوا و ماتیاس جنسن هر دو به دنبال اشتباهات مالکیت توپ به دست آمد. اما تن هاگ همچنان در جریان بازی از تاکتیک خود دفاع کرد و آن را تغییر نداد.

مربی منچستر یونایتد با انتقاد شدید از عملکرد تیم‌اش تاکید کرد: «آنها بازیکنان خوبی هستند و باید در زمین، به‌عنوان تیم و (بازیکن) فردی مسئولیت‌پذیر باشند و این کاری است که ما انجام ندادیم. من از آنها خواستم که با ایمان بازی کنند و مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند و این کاری بود که آنها انجام ندادند.»

 پس از اولین بازی ناامیدکننده منچستر یونایتد مقابل برایتون در هفته گذشته لیساندرو مارتینز خرید تابستانی جدید یونایتد با انتقاد روبرو شد و در نیمه دوم تعویض شد.

 دروازه‌بان تیم منچستر یونایتد در ادامه گفت: «فکر می‌کنم تیم من سه امتیاز به خاطر من از دست داد. این یک عملکرد ضعیف از جانب خودم بود. بعد از اشتباه اول و اشتباه دوم، بازی برای تیم خیلی سخت شد. روز وحشتناکی بود.  البته که باید واکنش بهتری نشان می‌دادیم، اما باید شوت اول را مهار می‌کردم و احتمالاً نتیجه متفاوت می‌شد.»

این بازیکن اسپانیایی گفت: «بازیکنان یونایتد باید بازی با کیفیت بیشتری ارائه دهند تا به تن هاگ شانس موفقیت در اولدترافورد را بدهند. بازی در پیش فصل آسان است، شما بیهوده بازی می‌کنید، اما وقتی بازی‌های مهم را انجام می‌دهید، به شجاعت، ثبات بیشتر و بازیکنان مناسب نیاز دارید. سرتان را بالا ببرید و به عنوان یک تیم کنار هم بمانید. ما چیزهای زیادی برای یادگیری از یک مربی جدید داریم.»

با گذشت ۲ هفته از آغاز لیگ برتر انگلستان، یونایتد با دو شکست در قعر جدول قرار دارد. تیمی که کریستیانو رونالدو مهاجم آن است.

منبع: گاردین