افغانستان

اختلال در اینترنت هم‌زمان با روز عاشورا در کابل

همزمان با روز عاشورا منابع در کابل از اختلال در فعالیت شبکه‌های مخابراتی و قطعی اینترنت از روز گذشته در برخی از مناطق پایتخت خبر می‌دهند.

شماری از باشندگان کابل امروز دوشنبه با ابراز نگرانی از قطع فعالیت‌ شبکه‌های مخابراتی می‌گویند این وضعیت مشکلات زیادی را در سیستم کاری و زندگی مردم به میان آورده است.

به گفته‌ این منابع، در حالی که علت و انگیزه‌ی قطع شدن خدمات اینترنتی تا هنوز روشن نیست، اما برخی از منابع به نقل از شبکه‌های مخابراتی دلیل آن را مشکلات فنی بیان کرده‌اند.

به گفته منابع، کوته سنگی، دشت‌ برچی، مکروریان‌ها، خیرخانه، قلعه فتح‌الله و گل سرخ از ساحاتی است که باشند‌گان آنها به اینترنت دسترسی ندارند.

فعالیت تمام شبکه‌های مخابراتی در افغانستان متوقف شده است

یک منبع از وزارت مخابرات میگوید که طالبان برای جلوگیری از وقوع انفجارها در مراسم دهم محرم، فعالیت شبکه های مخابراتی را متوقف کرده اند.

تاکنون طالبان در این باره اظهارنظری نکرده‌‌اند.

این درحالی است که در سال جاری برگزاری مراسم عزاداری حسینی در کشور با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات امنیتی روبرو بوده است.

در کنار قطع فعالیت شبکه‌های مخابراتی در غرب کابل، باشندگان این منطقه در غرب کابل که بیشتر از قوم هزاره هستند و این روزها مراسم عزاداری محرم را برگزار می‌کنند شاهد دو رویداد خونین بودند. رویدادهایی که داعش مسئولیت آنها را پذیرفت.