افغانستان

طالبان: ما از بودوباش الظواهری در کابل اطلاع نداشتیم

ایمن الظواهری

طالبان سرانجام سکوت خود را در رابطه با حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به محل اقامت «ایمن الظواهری» (مهمانخانه شبکه حقانی در محله شیرپور کابل) شکستند و با انتشار اعلامیه‌ای تاکید کردند که آنها از آمدن او (ایمن الظواهری) به کابل و بودوباش رهبر القاعده در پایتخت افغانستان اطلاع نداشته‌اند.

در این اعلامیه آمده است که طالبان هیئتی را برای بررسی این رویداد گماشته‌اند و از طرف هیچ کشوری به شمول امریکا تهدیدی متوجه افغانستان نیست.

طالبان در ادامه این اعلامیه به امریکا هشدار دادند که تکرار اینگونه رویدادها تجاوز به خاک افغانستان پنداشته خواهد شد و در آن صورت پیامدهای آن به دوش امریکا است.

این درحالی است که ساعت ۰۶:۱۸ دقیقه صبح روز شنبه (۸ اسد) یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی یک خانه را در محله شیرپور کابل هدف قرار داد. آمریکا این عملیات را با موشک «هل فایر- آر ۹ ایکس» انجام داده است. موشکی که انفجاری نیست و در هنگام برخورد با هدف تیغ‌هایی از این موشک باز می‌شود و هدف مورد نظر را از بین می‌برد.

رویترز در گزارشی نوشته است که جو بایدن رئیس جمهور امریکا با برگزاری جلساتی منظم جنبه‌های مختلف این حمله را بررسی کرده است.