افغانستان

آغاز عملیات تصفیه‌ای طالبان در پنجشیر

نیروهای جبهه مقاومت، جوزای 1401

منابع در ولایت پنجشیر در مرکز افغانستان می‌گویند که طالبان از سه روز به این سو عملیات تصفیه‌ای‌شان را در بخش‌های مختلف این ولایت آغاز کرده‌اند و جنگجویان شان را در نقاط مختلف این ولایت از زمین و هوا اکمال می‌کنند.

یک منبع محلی که نخواست نامی از او در این گزارش گرفته شود به تلویزیون آمو گفته است که درگیری‌ها  نیمه‌ شب گذشته پس از برخورد طالبان با یک کمین نیروهای جبهه مقاومت ملی در «دره آرزو» ولسوالی شتل ولایت پنجشیر آغاز شدند و «تلفات سنگینی» به طالبان وارد شده است.

منبع در ادامه تصریح ‌کرد که پنج چرخ‌بال از سه روز به این سو در آسمان‌ پنجشیر گشت زنی می‌کنند و صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ سرطان) طالبان چندین جسد را با استفاده از چرخ‌بال از دره آرزو پایین آورده و دوباره نیروهای کمکی خود را به منطقه اعزام کرده‌اند‌.

یک منبع دیگر می‌گوید که که طالبان حدود ۳۰۰ جنگجوی تازه نفس را برای مقابله با جبهه مقاومت ملی به ولسوالی سالنگ پروان فرستاده‌اند که با دره آرزو در پنجشیر هم مسیر است.

درهمین رابطه یک منبع به تلویزیون آمو ‌گفت که طالبان این سربازان را در کوه‌های «کوکلامی»، «راست‌دره» و شماری از مناطق دیگر ولسوالی سالنگ ولایت پروان جابه‌جا کرده‌اند تا مسیر اکمالات جبهه مقاومت ملی را مسدود کنند.

مقام‌های طالبان در ولایت‌های پنجشیر و پروان در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که طالبان حدود سه هفته پیش نیز عملیات تصفیه‌ای در پنجشیر به راه انداخته بودند و پس چهار شبانه‌روز نبرد شدید در نقاط مختلف پنجشیر سربازان شان را خارج و به ولسوالی بلخاب ولایت سرپل فرستادند.