افغانستان

ادامه درگیری‌ها میان جبهه آزادی افغانستان با طالبان در بغلان

مسئولان جبهه آزادی افغانستان از ادامه درگیری‌ها میان این جبهه با طالبان در بغلان خبر می‌دهند و می‌گویند که ۱۶تن از جنگجویان طالبان در ولسوالی‌های اندراب و ۸ تن دیگر در ولسوالی خوست بغلان کشته شدند.

مسئولان جبهه آزادی افغانستان می‌گویند که در درگیری‌‎‌های اخیر ۱۶جنگجوی طالبان از جمله «مختار گجر» فرمانده ارشد این گروه در ولسوالی اندراب‌ها کشته شده است.

یک منبع نزدیک به جبهه آزادی افغانستان که نخواست نامی از او برده شود، می‌گوید که طالبان از چند جهت به قریه‌های «قاسان»، «کاسه تراش»، «دره جر» و «خیردره» در ولسوالی اندراب‌ها به مواضع نیروهای جبهه آزادی افغانستان حمله کرده‌اند.

این منابع می‌افزایند که جنگجویان گروه طالبان در این درگیری‌ها با سلاح‌های سبک و سنگین به مواضع نیروهای این جبهه حمله کردند و ۱۶تن از جنگجوی طالبان از جمله یک فرمانده ارشد این گروه به نام مختار گجر کشته شده ‌است.

در همین حال یکی از نزدیکان «شاه ولی» فرمانده جبهه آزادی افغانستان می‌گوید: «متأسفانه در درگیری‌های دره «قاسان» شاه ولی فرمانده جبهه آزادی افغانستان نیز کشته شد.»

شاه ولی

این منبع در ادامه افزود که در این درگیری، شش جنگجوی طالبان و چهار نیروی جبهه آزادی افغانستان نیز زخمی شده‌ و درگیری حدود هشت ساعت ادامه داشته است.

از سوی دیگر منابع مردمی از ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان می‌گویند که جنگجویان گروه طالبان بر مواضع نیروهای جبهه آزادی افغانستان به دره «خاوش» این ولسوالی حمله کرده‌اند و ۸ جنگجوی این گروه کشته شده است.

در همین حال مسئولان جبهه آزادی افغانستان می‌گویند: « طالبان سفاک صبح روز گذشته بار دیگر با نیروهای کمکی بر مواضع نیروهای جبهه آزادی افغانستان در ساحه آب‌سفید، دره قاسان اندراب و ده سلاح ولایت بغلان حمله کردند که با ضد حمله نیروهای جبهه آزادی افغانستان روبرو شدند و با دادن تلفات عقب نشینی کردند. در این درگیری ۱۲ تن از افراد طالبان سفاک کشته و زخمی شده است.»

نیروهای جبهه آزادی افغانستان

به نقل از منابع نزدیک به جبهه آزادی افغانستان در این درگیری‌ها به نیروهای جبهه آزادی افغانستان آسیب نرسیده و گروه طالبان با دادن تلفات عقب نشینی کرده‌اند.

منابع نزدیک به جبهه آزادی افغانستان می‌گویند که نیروهای این جبهه در سنگرهایشان که در ولسوالی ده صلاح و قریه‌های دره قاسان، کاسه تراش، دره جر، خیر دره و همچنان در دره خاوش ولسوالی خوست و فرنگ حضور دارند و جنگجویان گروه طالبان تاکنون موفق به تصرف سنگرهای جبهه آزادی افغانستان نشده است.

پس از تماس با مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت بغلان آنها در مورد درگیری‌ها چیزی نمی‌گویند.

گفتنی است که نیروهای جبهه آزادی افغانستان و جبهه مقاومت ملی بعد از سقوط نظام جمهوریت در کوه‌های ولسوالی‌های اندراب، ده‌صلاح، خوست فرنگ و پل‌حصار ولایت بغلان بر علیه گروه طالبان برخواسته‌اند و هر از گاهی با جنگجویان این گروه در این ولسوالی‌ها درگیر می‌شوند.