افغانستان

درگیری میان جبهه آزادی افغانستان و طالبان در بغلان

جبهه آزادی افغانستان در یک اعلامیه ادعا می کند که در یک درگیری میان سربازان این جبهه و جنگ جویان طالبان، ۱۶ تن از جنگ جویان طالبان کشته شدند.

به گفته این جبهه، مختار گجر فرمانده ارشد طالبان در میان کشته شده گان این درگیری است.

منابع نزدیک به جبهه آزادی افغانستان به تلویزیون آمو می گویند که طالبان از چند بخش اندراب از جمله روستا های قاسان، کاسه تراش، دره جر و خیردره بر پاسگاه های نیروهای جبهه آزادی افغانستان با جنگ افزار های سبک و سنگین حمله کردند.

به گفته یک منبع، شاه ولی، یک فرمانده این جبهه نیز در این درگیری ها جان باخت.

یکی از نزدیکان این فرمانده که نمی خواهد از او نامی گرفته شود، این خبر را تایید می کند و می گوید که این درگیری در دره قاسان رخ داد.

او می افزاید که در این درگیری، شش جنگجوی طالبان و چهار نیروی این جبهه نیز زخم برداشته اند و این درگیری کم از کم هشت ساعت ادامه داشت.

از سویی هم منابع مردمی از ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان می گویند که جنگجویان طالبان بر پاسگاه ها نیروهای جبهه آزادی افغانستان در دره خاوش این ولسوالی حمله کردند.

در باره درگیری ها در ولسوالی خوست تاکنون جزییات دقیق در دست نیست، اما یک عضو جبهه آزادی افغانستان که نخواست نام اش گرفته شود، ادعا می کند که در درگیری ها میان آنان و گروه طالبان هشت جنگجوی طالبان کشته شدند.

این عضو جبهه آزادی افغانستان می افزاید: «در این حمله ها، قطعات بدری و سرخ طالبان نیز شرکت داشتند.»

خواستیم که در باره درگیری های پسین دیدگاه طالبان را نیز داشته باشیم، اما موفق به این کار نشدیم.

این در حالی است که نیروهای جبهه آزادی افغانستان و جبهه مقاومت ملی در کوه های ولسوالی های اندراب، ده‌صلاح، خوست فرنگ و پل‌حصار حضور دارند و هرز گاهی با طالبان در این ولسوالی ها درگیر میشوند.