افغانستان

آغاز به کار دوباره یک رادیوی محلی در ولایت بغلان

رادیوی محلی ادیب از رسانه‌های صوتی در ولایت بغلان پس از ۱۰ماه توقف دوباره فعالیت خود را در شهر پلخمری مرکز این ولایت از سر گرفت.

مسئولان این رادیو می‌گویند که آنان بعد از تحولات در کشور به دلیل مشکلات مالی نتوانستند که به فعالیت خود ادامه دهند و اکنون بعد از گذشت حدود ۱۰ ماه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حامد شیرزی مسئول رادیوی محلی ادیب در ولایت بغلان می‌گوید: «رادیوی ما پیش از تحولات با داشتن برنامه‌های اجتماعی، تفریحی و فرهنگی در سطح شهر پلخمری فعالیت داشت و پس از سقوط نظام جمهوریت در کشور از فعالیت باز ماندیم. حالا با گذشت حدود ۱۰ ماه دوباره به فعالیت آغاز کردیم و امیدوار هستیم که نهادهای حمایت کننده رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف ما را مورد حمایت خود قرار دهند.»

جواد امیری یکی از کارمندان رادیو ادیب نیز می‌گوید: «من مدت سه سال می‌شود در رادیو ادیب مصروف کار رسانه‌ای هستم. اما متاسفانه رادیو ما مدت ۱۰ماه متوقف بود. به دلیل مشکلات مالی و تمام همکاران ما به شمول خودم بیکار شدیم و خوشبختانه حالا دوباره فعالیت خود را آغاز کردیم. تنها خودم هستم و دیگر کارمندان به دلیل نبود معاش نمی‌خواهند در رادیو کار بکنند.»

این در حالیست که به گفته مسوولان رسانه ها قبل از تحولات در کشور ۱۸ رسانه تصویری و صوتی در ولایت بغلان فعالیت داشتند که پس از سقوط نظام جمهوریت در حدود ۱۰ رسانه تصویری و صوتی در این ولایت غیر فعال گردیدند که از این میان رادیوی محلی ادیب دوباره به فعالیت آغاز کرده است.