افغانستان

سرازیر شدن سیلاب‌ در ولسوالی جرم ولایت بدخشان

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب در قریه دشتک ولسوالی جرم ولایت بدخشان به باشندگان این ولسوالی زیان‌ مالی وارد شده است.

باشندگان قریه دشتک ولسوالی جرم ولایت بدخشان می‌گویند که این سیلاب‌ها در نتیجه بارندگی‌های شدید شب گذشته به وقوع پیوست که زیان‌هایی برای باشندگان این روستا برجای گذاشته است.

حبیب یکی از باشندگان ولسوالی جرم ولایت بدخشان در این باره گفت: «در اثر سیلاب‌های شب گذشته تمام کشتزارهای زراعتی از قبیل گندم، لوبیا و باغها از بین رفته است.»

وی افزود که باید هر چه زودتر نهادهای کمک رسان و حکومت به داد باشندگان این منطقه بشتابند در غیر آن امکان وارد شدن خسارات بیشتر از این وجود دارد.

به گفته وی این سیلاب‌ها دو کانال آبرسانی دیگر را هم در این مناطق تخریب کرده است.

در همین حال مولوی نثار احمد احمدی معاون والی این ولایت با تایید این خبر می‌گوید که سیلاب‌های شب گذشته در منطقه دشتک این ولسوالی خسارات زیان‌‌ باری را به زمین‌های کشاورزی و محصولات باشندگان این ولسوالی به‌ بار آورده است و چندین کانال آب را نیز در این منطقه تخریب شده است.

گفتنی است که چندی پیش نیز در نتیجه سرازیر شدن سیلاب باشندگان قریه خُستک ولسوالی جرم ولایت بدخشان خسارات هنگفت مالی را متقبل شده بودند.

بدخشان یکی از ولایت‌های کوهستانی واقع در زون شمال شرق کشور است که همه ساله در فصل‌ زمستان و بهار در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها و زمین لرزه‌ باشندگان ولسوالی‌های دور دست و مرکزی این ولایت زیان‌هایی را متقبل می‌شوند.